Pradėjus komunikuoti reikia ir nepersistengti, ir neužmigti

You are currently viewing Pradėjus komunikuoti reikia ir nepersistengti, ir neužmigti

Pradedantieji verslininkai, nutarę, kad jiems jau reikalingi ryšiai su visuomene, labai dažnai pačioje pradžioje padaro kelias klaidas, kurios gali tapti lemtingos. Štai pagrindinės pradedančiųjų klaidos. Klaida galima laikyti atkaklumo ir kokybės trūkumą. Neturintys komunikacijos patirties dažnai nustemba, kad pirmieji jų žingsniai nebūna tokie efektyvūs, kaip tikėtasi. Ir numoja ranka po pirmų dviejų trijų mėnesių, net nepanagrinėję, kodėl jiems nesiseka efektyviai komunikuoti. Kiek teko bendrauti su tokių įmonių vadovais ar savininkais, labai greitai paaiškėja ir jų nesėkmių priežastys.

Ką pranešate?

Dažniausia klaida būna susijusi su informacijos kokybe ir jos pateikimu – pranešimai būna ilgi ir painūs, platinami tik pora adresų, negalvojant, ar juos gauna tos srities žurnalistai. Kartais net naujiena nelabai verta pranešimo. Taip pat ignoruojami kiti informavimo kanalai, vis dar neigiamai, kaip į „paauglių žaidimų aikštelę“, žiūrima į socialinius tinklus, nors jie seniai tapo efektyvia komunikacijos priemone.
Paradoksalu, bet pernelyg didelis atkaklumas ir labai dažni veiksmai greitai tampa kliūtimi siekiant efektyvumo. Įmonės, nevykdžiusios planingos komunikacijos, staiga užsinori per du tris mėnesius atsigriebti už kelerius neveiklumo metus ir stengiasi, kad žiniasklaidoje apie ją kas savaitę pasirodytų vis kita žinutė. Taip kyla rizika viešąją erdvę perkrauti informacija apie save. Be abejo, toks aktyvumas galimas, tačiau
stebuklų nebūna – kaip ir gerų sporto rezultatų, jeigu prieš tai nesportavęs žmogus nutaria kas savaitę dalyvauti vis naujose varžybose.

Planinga komunikacija

Dėl šios priežasties komunikacijos priemonių skaičių reikia didinti palengva, nes pradėję skleisti informaciją apie įmonę turite įrodyti, kad esate vertas tiek žiniasklaidos, tiek kitų tikslinių grupių dėmesio. Būtina įvairi komunikacija – ne tik apie geriausią jūsų produktą, pigiausias paslaugas, bet ir ekspertų linija, tendencijų, rinkos pokyčių analizė. Ar tai gali daryti ir smulkusis verslas? Be abejo. Juk visada įdomu sužinoti, kaip kinta konkrečios vartotojų grupės elgsena, kas populiaru viename regione ar miestelyje, kas – kitame. Planingų veiksmų ignoravimas taip pat klaida. Dirbant stichiškai, tada, kai „lieka laiko nuo rimtos veiklos“, rezultatas bus beveik toks pat, kaip ir nieko nedarant. Ir tai nieko nauja – aukso vidurys reikalingas visose srityse. Turite pradėtą darbą daryti nuosekliai periodiškai, be didelių pauzių, nes tada grės pirmoji problema – aktyvumo trūkumus, o vienodas krūvis reikalingas ir tam, kad išvengtumėte hiperaktyvumo bangų ir neperkrautumėte žiniasklaidos, klientų ar partnerių įmonės informacija.

„Verslo  žinios“

Arūnas Armalis

http://vz.lt/?PublicationId=518d1c63-955a-4edb-b62b-d581b4b2fb87