Šiuo metu socialiniame tinkle „Facebook“ matome pokyčius: algoritmai situaciją keičia taip, kad žmonės matytų daugiau savo draugų informacijos, o mažiau komercinių paskyrų, reklamos.
Netrukome pajusti pokyčių. Asmeniškai pamačiau, kad kur kas dažniau man rodomi įrašai, prie kurių palikau „pėdsaką“ – paspaudžiau „like“ arba pakomentavau. Taip pat pamačiau ir didesnį aktyvumą savo paskyroje – daugiau reakcijų į senus įrašus, pasiveja net kelių mėnesių ar poros metų įrašai. Pastebėjau, kad atsiranda žmonių reakcijų prie populiariausių įrašų, net jeigu jie skelbti 2016 m. Taip pat ilgiau matomi ir nauji įrašai – žmonės reaguoja kelias dienas, ne 1-2, kaip buvo iki šiol.
Tai rodo, kad geresnėje situacijoje atsidūrė įmonės, kurių vadovai yra aktyvūs komunikatoriai „Facebook“. Pokyčiai ypač naudingi ir bendrovėms, kurios sugeba į komunikaciją įtraukti ne tik vadovų komandą, bet ir kuo didesnį kiekį darbuotojų.
Kokybiško turinio
„Facebook“ pradėjo daugiau dėmesio skirti kokybiškam turiniui, kuris skatina įsitraukimą. Tad administruojant komercinį įmonės ar projekto puslapį neužteks vien gražios grafikos ar nuotraukos ir keliolikos ar keliasdešimt eurų įrašo reklamai.
Teks kurti trumpus ir dėmesį patraukiančius, komentuoti skatinančius tekstus. O niekas taip neskatina įsitraukimo, kaip konkreti žmonių komunikacija. Vadovo reakcijos, įžvalgos, komentarai. Dalinimasis įmonės paskyros įrašais. Ar netgi darbuotojų, jeigu įmonėje sukuriame tokia atmosfera. Nesvarbu, kokio dydžio įmonės. Mažoms tai dar aktualiau, nes jos dažnai turi kur kas ribotesnius išteklius reklamai ir komunikacijai.
Todėl šiuo metu verta atsižvelgti į „Facebook“ pokyčius ne tik daugiau dėmesio skiriant įmonės paskyrai, bet ir galvojant, kaip į komunikaciją socialiniuose tinkluose įtraukti kuo daugiau įmonės žmonių. Kurti tokį turinį, kuriuo norėtų dalintis bent jau vadovų grandis.
Apie asmeninę komunikaciją Lietuvoje plačiau kalbėti pradėjome prieš 4-5 metus. Vis tik asmeninė komunikacija vis dar yra tam tikroje prieblandos zonoje. Kai kurie vadovai į „Facebook“ tebežiūri kaip į „smėlio dėžę“, rimčiau kalba tik apie „Linkedin“.
Taip, šis socialinis tinklas efektyvus, jeigu reikia ieškoti profesionalų, pristatant save kaip ekspertą ar įmonei vykdant B2B komunikaciją. Tačiau Lietuvoje Linkedin turi „tik“ apie 300.000 vartotojų, kai „Facebook“ – apie 1,4 mln., iš kurių aktyvūs – apie 1,1 mln. Auditorija nepalyginama.
Socialinių tinklų lyderis „Facebook“ grįžta prie turinio vertės auginimo ir grįžtamojo ryšio skatinimo. Vien „like“ efektyviai komunikacijai nebeužteks. Galima (ir reikia) įtraukinėti populiarius nuomonės lyderius, tačiau pasitikėjimą įmone ar organizacija, jų produktais ar paslaugomis dar labiau paskatintų lyderių ir komandos įtraukimas į komunikaciją šiame tinkle.
Plačiau: VZ.LT