X ir Y kartų skirtumus darbe dažniausiai išduoda vidinės komunikacijos spragos. Komunikacijos ekspertas patikina, kad įmonėse, kuriose skirtingos kartos ne tik susikalba, bet ir girdi viena kitą, matomas mažesnis galios atstumas tarp vadovų ir pavaldinių, o tai savo ruožtu gerina atmosferą ir didina darbo efektyvumą.
X ir Y kartų skirtumus darbe dažniausiai išduoda vidinės komunikacijos spragos. Komunikacijos ekspertas patikina, kad įmonėse, kuriose skirtingos kartos ne tik susikalba, bet ir girdi viena kitą, matomas mažesnis galios atstumas tarp vadovų ir pavaldinių, o tai savo ruožtu gerina atmosferą ir didina darbo efektyvumą.
Trukdo suvokimo skirtumai ir įsitikinimai
„Dažna problema įmonėse – kartų nesusikalbėjimas. Vyresnės kartos atstovai dažnai norėdami išlaikyti savo autoritetą ir nesistengia išgirsti jaunų žmonių, nes dažnas galvoja „ką šis jaunuolis man gali protingo pasakyti?“. Ir tada atvirkščiai, dvidešimtmečiai nerodo iniciatyvos, darydami prielaidą, kad „senoliai vis tiek nesupras, ką aš jiems pasakysiu“,- teigia ryšių su visuomene ekspertas Arūnas Armalis.
Reikia pripažinti, kad šiuo metu daugiausia kalbama apie Y kartą, nes šios kartos jaunuoliai ateina į darbo rinką. Jie turi kitokius lūkesčius ir vyresni darbdaviai nelabai žino, kaip su jais dirbti.
„Vadovai dažnai nori „primesti“ savo gyvenimo ir darbo suvokimą. Organizacinė kultūra formuojama per vyriausiųjų vertybes ir įsitikinimus. Tačiau pats efektyviausias būdas ne naudoti parinktą receptą, priverčiant jam paklusti, o nuolat mėginti naujas bendravimo priemones ir gauti grįžtamą ryšį. Norėdami būti patrauklūs darbdaviai, paklauskite esamų darbuotojų, kas labiausiai jiems patinka ir kas ne šioje įmonėje. Jeigu apklausa anoniminė, tai atsakymai bus nuoširdūs. O tai gali tapti jūsų koziriais prisitraukti naujus ir jaunus specialistus“, – pasakoja A. Armalis.
Domėtis ir rinktis tinkamus kanalus
Y kartos kasdienė aplinka neįsivaizduojama be išmaniųjų technologijų, interneto, “Facebook“, SMS žinučių. Dėl to darbdavys turi taikyti inovatyvius bei patrauklius sprendimus, tikėdamasis sukurti motyvuojančią organizacijos kultūrą.
„Norėdami sudominti Y kartos darbuotojus, domėkitės, kuo jie gyvena, kas jiems labiausiai rūpi. Jie gimė arba augo apsupti technologinių naujovių, bendrauja naudodamiesi socialiniais interneto tinklais. Vyresniems žmonėms norint susikalbėti su jaunuoliais, reikia suprasti, kad virtuali erdvė jiems ne pramoga, o realybė. Nereikia piktintis, kad jaunimas vengia ataskaitinių susirinkimų, arba jų metu sėdi salės gale sukišę nosis į mobiliuosius įrenginius. Jiems užtektų pateikti trumpą vadovo video su rezultatais ir tikslais, ar gal net daryti „Skype“ konferenciją. Ir tai veiks efektyviau“, – įsitikinęs ryšių su visuomene ekspertas.
Atmosferą darbe ir darbo efektyvumą pagerintų tik balansas tarp komunikacinių priemonių, kurios būtų priimtinos X kartos darbuotojams ir kurios būtų patrauklios Y kartai. „Vis dėlto kartais tenka ieškoti moderatoriaus tarp labai skirtingo amžiaus kolegų, kuris sugebėtų rasti priemones ir jungiamuosius taškus efektyviems sprendimams priimti ir rezultatams pasiekti. Pavyzdžiui, 25 ir 65 metų darbuotojai klausys ir išgirs keturiasdešimtmetį. Nes jis dar „nenusenęs“ jaunimui ir pakankamai “subrendęs“ prie pensinio amžiaus priartėjusiems darbuotojams“, – pataria A.Armalis.
Daugiau informacijos – lrytas TV reportaže: http://tv.lrytas.lt/?id=14580556061457568370