Organizacijų praryti PR žmonės

You are currently viewing Organizacijų praryti PR žmonės

Pastaruoju metu stebiu įdomų reiškinį – ryšių su visuomene specialistai savo asmeniniuose FB profiliuose vis dažniau pradėjo reikšti atstovaujamos organizacijos ar institucijos poziciją ar reakciją. Turiu omenyje viešojo sektoriaus atstovus, nes PR žmonės iš privataus sektoriaus to nedaro, arba daro kur kas rečiau ir kitokia forma.

Dažniausiai tai nebūna asmeninė refleksija, į tai, kas vyko dieną darbe, ar į savo, kaip profo veiksmus vienoje ar kitoje situacijoje. Jie nerašo, kad „aš, kaip atstovas, šiandien susidūriau su iššūkiu, aktualija ir t.t.“.

Viešojo sektoriaus atstovai rašo taip: „Reaguodami į …… pareiškiame“, arba oponentams „Jūs tikrai manote, kad toks žingsnis teisingas, neinformavus mūsų…?“ Yra daugiau pavyzdžių, bet nenoriu jų surašyti, nes tai nuves į labai konkrečius žmones.

Tokia reakcija man – tai „susitapatinimas“ su kontora, kurioje jie dirba, toks susiliejimas, kuomet žmogus vakare, po darbo asmeninėje erdvėje tampa „įstaiga“.

Ar tai efektyvu?

Nemanau. Nes atstovo spaudai ar komunikacijos vadovo/patarėjo rolė kitokia nei organizacijos vadovo. Ir to žmogaus draugai bei sekėjai socialinėje erdvėje tai žino. Mato ir supranta.

Vadovas galėtų (o dažnai – ir turėtų) savo asmeniniame FB reikšti poziciją, nuomonę, reakciją į reiškinius, susijusius su jo įmone. Nes vadovas – įmonės veidas. Ir jo asmeninis profilis yra gera vieta reikšti nuomonę kiek kitokią. Emociškesnę, empatiškesnę. Mažiau oficialią. Kaip, pavyzdžiui, žiniasklaidos atstovai daro, tarsi papildydami oficialią informaciją, kurią jie pateikė savo medijoje.

O kas yra mūsų – ryšių su visuomene – cecho atstovai? Jie yra padėjėjai, moderatoriai, konsultantai. Taip, aš suprantu, kad kartais naudinga pabendrauti su žurnalistais neoficialiai. Bet ar FB – tai neoficiali erdvė?

Jie yra stovintys už. Vadovo, įstaigos, organizacijos.

Ar turėtų atsistoti prieš?

Arūnas Armalis