Ryšių su visuomene (RsV) srityje, kaip ir daugelyje kitų, labai daug ką lemia tarpusavio supratimas ir įsiklausimas. Vadovai turi labai daug darbo, tačiau kartais „paaukojus“ tik po valandą per savaitę, bedradarbiavimo rezultatai gali būti kur kas geresni. Pateikiame tris priežastis, dėl kurių darbas su ryšių su visuomene specialistais gali būti rezultatyvesnis ir produktyvesnis.
1. Susitikimuose vadovui verta dalyvauti ir pačiam, ne tik deleguoti rinkodaros atstovą, pavaduotoją ar už RsV atsakingą darbuotoją.
Be abejo, tai nereiškia, kad kiekviename susitikime turi dalyvauti „top“ vadovas, nes natūralu, jog aukščiausių vadovų dienotvarkė ir taip apkrauta. Tačiau nereikia nuprastinti ir tiek, kad su RsV agentūra susitikti tik susipažįstant.
Komunikacija, įmonės pristatymas yra gana jautri įmonės veiklos sritis, nes komunikacija grindžiama emocijomis – siekiama patikti (įvaizdis), padidinti pasitikėjimą, iššaukti pritarimą (socialinė atsakomybė) įmonės veikla.
Todėl jeigu pagrindinis vadovas mažai tuo domisi, jis sunkiai „laimins“ biudžetus, skiriamus RsV veiksmams, o po kiek laiko gali pradėti abejoti ir priemonių pagrįstumu.
Būna, kad ilgai procese nenorintys dalyvauti vadovai po kurio laiko savo įmonės pristatymus pamatę žiniasklaidoje, pradeda reikšti ne visada pozityvias pastabas. Teko matyti ir tokių situacijų, kuomet po pusmečio pasijungęs vadovas apverčia aukštyn kojom visą veiklą, nors prieš tai būna patikinęs, kad savo žmonėmis pasitiki visiškai, todėl jiems patiki dirbti su viešaisiais ryšiais, o pats geriau lieka rūpintis įmonės strateginiais veiksmais.
„Sugedusio telefono“ principas, deja, veikia visose srityse, taip pat ir komunikacijoje. Todėl nieko nuostabaus, kad kai kurios mintys dėl reikalingų RsV veiksmų, sugeneruotos susitikimų metu, „keliaudamos“ iki vadovo gali pasikeisti. Visi žinome, kaip svarbu tinkamai pristatyti savo idėjas, kad jos sulauktų sėkmės ir kad kitas žmogus svetimas mintis pateiks jau „po asmeninio filtro“. Todėl visada yra rizika, kad geros idėjos gali taip ir likti nerealizuotos vien dėl „trukdžių“ vidinės komunikacijos grandinėje.
2. Pastabas dėl parengtų darbų konkretizuoti, o ne apsiriboti abstrakčiomis „reikia daugiau aštrumo“, „kažko man čia trūksta“ ir pan.
Natūralu, jog kartais tiesiog trūksta žinių tam, kad būtų galima apibūdinti problemą. Juk ne kiekvienas automobilių meistrui galime tiksliai įvardinti kur „barška“. Todėl bent minimalios ryšių su visuomene srities žinios padės kur kas geriau suprasti planuojamus procesus ir galimą jų poveikį reikiamai tikslinei grupei. Taip pat pravartu nebijoti pripažinti, kad ryšių su visuomene srities – tamsokas miškas. Tada RsV specialistas plačiau ir smulkiau argumentuos, daugiau paaiškins ir tikrai geranoriškai padės susipažinti su šia sritimi.
Kiekvienas vadovas tikrai turi kuo užsiimti ir be ryšių su visuomene „studijų“. Tačiau ne kartą teko įsitikinti viena taisykle – laikas, skirtas naujai kompetencijai įgyti, labai greitai atsiperka – tiek tiesiogine, tiek perkeltine prasme.
3. Paprašius „kitokio kampo“ pasiruošti tikrai inovatyvioms idėjoms. Jeigu tai prašymas tik dėl prašymo, tada po kelių savaičių šlifavimo „kitoks kampas“ pavirs vienu iš keliasdešimties tos įmonės jau vykdytų priemonių, rašytų pranešimų spaudai ar darytų renginių.
Gali būti, kad „kažko naujo“ ar „neįprasto, ko niekas nedarė“ vadovai paprašo norėdami tik patikrinti samdomų specialistų kūrybiškumą. Viskas tvarkoje, jeigu toks „egzaminas“ neužsitęsia, o sugaištas laikas būna įvertintas ir į tai atsižvelgta.
Kur kas blogiau, jeigu toks prašymas nuskamba neturint konkretesnių tikslų, ar norint „nustebinti“ konkurentus.
Kaip ir kiekvienas įmonės veiklos veiksmas, taip ir neįprastų, originalių ryšių su visuomene priemonių pageidavimas turi būti labai aiškiai pagrįstas tikslais. Yra buvę, kad originalumo prašoma tokioms priemonėms, kurios buvo skirtos labai konservatyviai tiksliniai grupei.
Visi esame matę reklamų, kurias pasižiūrėjus lieka „nuosėdų“ jog kažkas su ta reklama negerai.
Taip ir su RsV priemonėmis. Jeigu jūsų auditorija, tiksliniai klientai paaugliai, ar inovatyvus bei atraktyvus jaunimas, tada viskas gerai. Tačiau jeigu tai – vyresnės ir konservatyvesnė klientų grupė, vertėtų pagalvoti, ar tikrai verta „verstis per galvą“, nes būta atveju, kuomet verslininkas jau įpusėjus priemonių realizavimo procesui „išsigąsta“ originalumo ar veiksmuose esančio provokatyvumo.
Kartais vadovus taip paveikia konservatyvesni kolegos ar net šeimos nariai. Tada viskas pradedama „šlifuoti“ ir rezultatas gaunasi toks, kurį geriausiai apibūdina banalus, bet taiklus posakis: „Norėjome kaip geriau, gavosi kaip visada. Liūdnai“.
Arūnas Armalis
http://vz.lt/Default.aspx?PublicationId=fe05463d-8439-45d9-ac98-c007356609b9