Kodėl vadovui Lietuvoje neverta būti socialiniuose tinkluose?

You are currently viewing Kodėl vadovui Lietuvoje neverta būti socialiniuose tinkluose?

Verslo žiniose pasirodė komentaras apie tai, kodėl vadovui verta žengti į socialinius tinklus. Jame pateiktos mintys mane ir paskatino parašyti savo nuomonę. Nes VŽ esančiame komentare, panašu, naudojant daug išverstos informacijos, nurodytos naudos, kurias turi vadovai ne Lietuvoje. Jos gal iš dalies tinka linkedin’ui, jeigu lietuvis vadovas jame komunikuotų angliškai.

Kitu atveju Lietuvoje vadovui būti socialiniuose tinkluose ne verta, o būtina, nes:

1. Vadovas parodo, kad “taip pat yra žmogus”. Ne “bosas” ant stiklo kalno ir už stiklo sienos. O toks pat žmogus, kaip ir dirbantys su juo, turintis asmeninį gyvenimą, šeimą, pomėgius ir netgi mėgstantis savo darbą.

;)

2. Parodo, kad yra savo srities profesionalas ir taip pat domisi naujovėmis, ne tik skatina tai daryti pavaldinius. Kaip? Dalinantis straipsniais iš savo darbo srities,  jeigu drąsesnis ir laisvesnis – selfie su keliais komentarais iš seminaro/konferencijos ar kito vertingo renginio. Jeigu renginys mažiau vertingas, įrašas arba foto tiks pirmai kategorijai – parodyti, kad taip pat “esate žmogus”

3. Efektyvus būdas parodyti, kad vadovas vertina pas jį dirbančius žmones. Kaip? Pasidžiaugiant darbo rezultatais, nauju kontraktu ar gera diena ir paminint, kas turėjo tam didžiausią įtaką. Tai gal ir smulkmena, bet kartais turi labai didelę įtaką pavaldinių nuotaikai. O Y ir ateinančiai Z kartai – ypač. Nes šioms kartoms socialiniai tinklai – realybė. Taip pat šioms kartoms socialiniai tinklai išugdė ir kitą svarbų poreikį – matyti grįžtamąjį ryšį. Ir ne tik pasakytą praeinant, o būtent – toje pačioje terpėje. Kad ir kiti pamatytų, jog vadovas jį vertina.

4. Formuojant savo, kaip įdomų gyvenimą turinčio žmogaus ir darbą mėgstančio profesionalo įvaizdį, formuojam ir vadovo, kaip nuomonės lyderio reputacija. Nes vadovą platesnė auditorija pirma turi pažinti, po to – pamėgti, o dar vėliau – pradėti pasitikėti. Ir visa tai ne tik padės verslo susitikimuose (nes dauguma pasidomi, su kuo susitinka pirmą kartą), bet ir kels jūsų, kaip profesionalo vertę. Nes geras profesionalas yra brangus. O geras ir žinomas – dar brangesnis.

5. Pilnavertė vadovo komunikacija socialiniuose tinkluose tampa pavyzdžiu ir kolegoms bei pavaldiniams. O keli, keliolika ar keliasdešimt pozityviai ir efektyviai apie įmonę komunikuojantys žmonės – geriausias kelias įmonės įvaizdžiui stiprinti. Nes formuodami savo dalykinę reputaciją, darbuotojai neišvengiamai rašys ir apie įmonę, kurioje dirba. Bet jau ją nurodys savo paskyros anketoje. Jeigu vadovas komunikuoja planingai, formuodamas savo, kaip profesionalo reputaciją, tai darys ir jo pavaldiniai. Arba bus lengviau paskatinti tai daryti. Tada neišvengiamai bus formuojamas ir įmonės teigiamas įvaizdis. Nes blogoje įmonėje tapti geru profesionalu juk sunkoka, tiesa?:)

Tai – tik keli esminiai akcentai, kodėl vadovui ne verta, o būtina būti socialiniuose tinkluose. Ir pagrinde šios naudos surašytos turint omenyje Lietuvoje vis dar populiariausią socialinį tinklą Facebook. Tačiau vis labiau populiarėja ir profesionalų tinklas Linkedin. Efektyvi komunikacija šiame tinkle sukuria dar daugiau naudų. Tiek asmeniui, tiek įmonei, kuriai jis atstovauja.