REKLAMA SOCIALINIUOSE TINKLUOSE PALIKO BE ŽADO: VIEŠBUČIO TVARKYTOJOMS SIŪLO DAUGIAU, NEI REIKĖTŲ

2018 m. rugsėjo 3 d.

www.lrytas.lt

„Ar pameni, kai Jeniffer Lopez buvo viešbučio tvarkytoja filme „Maid in Manhattan“ (liet. Tai nutiko Manhatane), kur įsimylėjo milijonierių ir už jo ištekėjo? Jos istoriją gali pakartoti ir tu! Įdarbinimas vokiškoje valymo įmonėje – 1300-1400 eurų po mokesčių ir visos vokiškos socialinės garantijos!“ – tokį užrašą ant nuotraukos, kurioje garsi aktorė parodyta su tvarkytojos apranga ir vėliau apsirengusi prabangiais drabužiais, išvydo socialinio tinklo „Instagram“ vartotojai.  Viešųjų ryšių specialisto Arūno Armalio teigimu, toks skelbimas – žeidžiantis moteris, nes darbdavys žiūri į jas iš patriarchalinės pozicijos, be to, jis gali pritraukti nebent nuotykiui, o ne darbui. Skelbimo autoriai ginasi ir tikina – sulaukė daugybės teigiamų atsiliepimų, o ypač – iš pačių moterų, kurios gyrė kūrėjų išmonę.

A. Armalis: skelbimas kviečia nuotykiui, o ne darbui

A.Armalis, lrytas.lt paprašytas pakomentuoti tokį darbuotojų paieškos sprendimą, teigė, kad jis jam kelia daug įtarimų. „Visų pirma, tai greičiausiai yra intelektinės produkcijos vagystė, nes kažin, ar jie turi J.Lopez sutikimą naudoti jos veidą reklamoje. Kas dar keista, kad pirmiau sužaidžiama emocija, o tik po to – gana aukštu atlyginimu, kuris tikrai yra didelis. Šiaip žinutė bjauroka, vis dar iš patriarchalinės pozicijos – eik dirbti tik tam, kad ištekėtum už turčiaus, o ne tam, kad užsidirbtum, būtum savarankiška. Įdomu, ką jie vyrams siūlo, jeigu moterims tokiu kampu pasuka?“ – ironiškai klausė jis. Kameros ikona 4 nuotr. Tokį užrašą ant nuotraukos, kurioje garsi aktorė parodyta su tvarkytojos apranga ir vėliau apsirengusi prabangiais drabužiais, išvydo socialinio tinklo „Instagram“ vartotojai. Apskritai labiausiai jį nustebino pats faktas, kad įmonė, kuri, anot jo, siūlo kokį didelį atlyginimą, dar turi stengtis atkreipti į save dėmesį. Paklaustas, ar tokia žinutė gali sulaukti sėkmės ir iš tiesų pritraukti moteris darbui užsienyje, viešųjų ryšių specialistas abejojo. „Sunku spręsti dėl tokio teksto sėkmės. Pagal emociją, jis skirtas vos ne paauglių auditorijai, gal studentams? Ko jie ieško? Profesionalaus požiūrio į darbą ar nuotykių mėgėjų? Toks skelbimas turėtų užkabinti jaunas, naivias ir lengvabūdes merginas. Negi tokių ir ieško viešbutis ar pati įdarbinimo įmonė? Jeigu taip, tada tekstas tinkamas. Tik nereikėtų po to keiktis, kad tokiu skelbimu priviliotos merginos mes darbą po mėnesio ir dings, nes jis kviečia nuotykiui, ne darbui“, – komentavo A.Armalis. Kameros ikona 4 nuotr. Darbo skelbimą tinkle išplatino įmonė „Nermeka“, tokiu būdu kviečianti lietuvaites dirbti kambarinėmis Vokietijoje.

Sulaukė daug pagyrų

lrytas.lt susisiekus su įdarbinimo įmone, jos atstovai kurį laiką vangiai sutiko pakomentuoti tokio darbo skelbimo idėją, tačiau galiausiai paaiškino, kad mintis gimė pažiūrėjus minėtąjį filmą. „Reklamos nuotaika buvo lengva bei šmaikšti, o jos tikslas buvo praskaidrinti moterų dieną ir sukelti joms šypseną. Žinoma, taip pat norėjome atkreipti dėmesį į mūsų siūlomą darbo poziciją“, – komentavo „Nermeka“. Jie patikino, kad rašydami reklaminį tekstą neturėjo jokių blogų minčių ir pabrėžė – kiekvienas darbas yra garbingas. „Todėl tikrai nemanome, kad reklama galėtų kam nors sukelti blogas emocijas ar priversti įsižeisti. Kaip tik, džiaugiamės, jog sulaukėme tik teigiamų atsiliepimų – moterys gyrė kūrėjų išmonę, suprasdamos, kad pasirinktas filmas yra tik šmaikštumo suteikianti detalė, o ne nuoroda į realią gyvenimo situaciją. Reklama, žinoma, išsiskyrė iš kitų juodai ant balto parašytų tekstų. Todėl dėmesio ir pozityvių komentarų tikrai susilaukė, tačiau padidinto noro užimti šią darbo pozicijai negu paprastai nepajautėme“, – poziciją išreiškė įmonė.

Plačiau: LRYTAS.LT