2015 birželio 11d.

„Verslo žinios“

Sukūriau feisbuke įmonės paskyrą. Atrodo, kad skiriu visai nemažai laiko informacijai ten tvarkyti, bet efekto vis tiek nesulaukiu. Gal jau verslui būti feisbuke nebemadinga?

Atsako Arūnas Armalis, agentūros „Opinio“ vadovas

Pastaruoju metu tiek daug informacijos apie tai, kaip naudotis feisbuko profiliais, kad atrodo, jog visi turėtume būti seniai perkandę šią komunikacijos erdvę ir mokėti ja naudotis ne prasčiau nei mokame važiuoti dviračiais.

Tačiau kodėl nuolat aptinkame profilių, kurie būna neįdomūs, arba jeigu ir patraukia mūsų akį ir gauna mūsų „patinka“, po kelių savaičių pradeda įkyrėti dėl teikiamos informacijos?

Gali ir suerzinti

Pripažinsiu, pats per mėnesį tampu kelių įmonių arba individualių konsultantų ir specialistų profilių gerbėju, tačiau taip pat uoliai spaudžiu ir „nebepatinka“ arba „nebesekti“. Nes pradeda erzinti nekokybiška arba pernelyg reklaminė pardavimo informacija, pateikiama feisbuko profiliuose.

Viena problemų – daug, tačiau neaktyvių gerbėjų turintis profilis. Taip atsitinka, kai gerbėjų skaičius surenkamas rinkodaros gudrybėmis, pamirštant arba tiesiog nematant reikalo teikti kokybišką ir gerbėjams įdomų turinį. Tada suformuojamas pasyvus įmonės profilis – gerbėjų lyg ir yra, informacija taip pat skelbiama periodiškai, tačiau kiekvienas įrašas sulaukiau tik kelių „patinka“.

Pirma, ką verta visą laiką prisiminti, – feisbukas tai ne tviteris. Todėl, įkeliant kokią nors nuotrauką ar apie akciją skelbiantį reklaminį skydelį, vaizdo įrašą ar pasidalijant straipsniu apie jus ar jūsų įmonę, būtina parašyti 3–5 anonsuojančius sakinius.

Reikia prisiminti, kad tik mažiau nei 30% feisbuko lankytojų skaito visą informaciją. Dauguma feisbuką „vartoja“ taip pat kaip žiniasklaidą – susipažinti su informacija skiria nuo kelių iki keliolikos sekundžių.

Todėl skaitytojas gali tiesiog nenorėti spausti pateiktos straipsnio ar vaizdo nuorodos, jeigu prie jos bus lakoniškas sakinys „supažindiname jus su puikia priemone, skirta riebalų dėmėms valyti“. Geriau tada parašyti, kuo ši priemonė išskirtinė, – greičiau veikia, mažiau kainuoja ir pan.

Be monotonijos

Kitas svarbus aspektas – tai temų įvairovė.  Deja, bet gana daug feisbuko profilių būna labai monotoniški. Todėl būtina turėti temų planą ir jį nuolat koreguoti. Pavyzdžiui, jeigu sudaromas 3–4 temų savaitinis planas, vienas įrašas gali būti apie naujos jūsų prekės ar paslaugos pranašumus, kitas – apie tą prekę gaminančius ar paslaugą teikiančius specialistus. Trečias – pasidalyta nuoroda į straipsnį ar vaizdo įrašą, kuris būtų iš srities, kurioje dirbate. Dar vienas – atraktyvi naujiena, kuri priverstų jūsų įmonės profilio lankytojus nusišypsoti.

Dar vienas svarbus klausimas: ar smulkiajam ir pradedančiajam verslui reikia būti feisbuke? Atsakymas gana paprastas: kiek kartų per dieną „užeiname“ į feisbuką ir kiek aplankome įmonių interneto svetainių? Taip, verslai labai skirtingi, ir vieniems feisbuko profilis būna labai efektyvus, o kitiems – kur kas mažiau. Tačiau tai priklauso ir nuo to, ar įvertinama, kokia informacija gali būti įdomi jūsų esamiems ir potencialiems klientams.

Plačiau: http://vz.lt/archive/news.php/id=60405640#ixzz3hNJod27B