2015 liepos 20d.

„Verslo žinios“

Įmonės rezultatai kasmet gerėja, sulaukiama vis daugiau žurnalistų susidomėjimo, gaunami kvietimai dalyvauti renginiuose. Ligi šiol vadovas atsisakydavo pasakoti apie savo įmonę, bet gal tai būtų naudinga verslui?

Atsako Arūnas Armalis, Tęstinių mokymų centro partneris.

Šiandien įmonės bendrauja daug ir įvairiai. Vienų įmonių veikla yra aiški, kitos pasirinkusios beveidę komunikaciją, kai išgirstas bendrovės pavadinimas nėra iškalbingas. Sėkmingiausių įmonių istorijos rodo, kad puiki vadovų komunikacija turėjo didelę įtaką tiek įmonės žinomumui, tiek pasitikėjimui ja. Yra ir mažiau sėkmingų pavyzdžių, kai vadovai, neturėdami tinkamų įgūdžių, įmonės komunikaciją smukdė.

Skirtingi pasauliai

Įmonės vadovui iš pradžių kyla klausimas – man, kaip vadovui, būtina viešintis? Tokios abejonės dažniausiai kyla pradedantiems verslininkams arba vadovams, ypač jeigu vadovais tampa buvę gamybos, statybos ar kitų padalinių vadovai, ar verslą pradeda dirbusieji inžinerinį darbą. Vadinamieji tiksliukai nenoriai susidraugauja su humanitariniu pasauliu.

Be abejo, tai ne visos priežastys, dėl ko norima likti šešėlyje. Dažnai žmonės prisibijo viešumo, santykių su žiniasklaida. Dėl informacijos stokos gajus mitas, kad pradėjus viešintis dingsta asmeninis gyvenimas. Kartais tai būna tiesiog didelė viešumo baimė. Šias nuostatas ir baimę padeda įveikti mokymai bei konsultacijos, tačiau labiausiai požiūrį keičia pirmi sėkmingi žingsniai ir greitas viešinimosi rezultatų pojūtis.

Neretai tenka išgirsti argumentą, esą mėgino viešintis, tačiau pamatė, kad tai neveiksminga, todėl pinigų tam nebeskiria.

Vardo vertės nauda

Kodėl neveiksminga? Pasirodo, veikta standartiškai: nutarta apie įmonę skelbti straipsniais populiariausiuose portaluose. Ir viskas. Neturint komunikacijos tikslų, neparengus strategijos ir nepatikrinus savo įgūdžių. Natūralu, kad toks požiūris lemia liūdnokus rezultatus.

Todėl kiekvienam vadovui iš pradžių verta pasidomėti, ką jis jau žino apie ryšius su visuomene ir ar šios žinios pakankamos. O paskui pradėti tokius pačius procesus, kaip ir vykdant verslą – nusistatyti, kiek norima pateikti informacijos, kam ji gali būti įdomi ir kokios naudos iš to tikimasi.

Taip pat galvojant apie įmonės komunikaciją tiek pat dėmesio skirti ir vadovo vardo vertei kurti bei populiarinti. Nes tai ne mažiau svarbi įtaka sėkmingai veiklai nei geras prekių ar paslaugos prekių ženklas. Vadovui tapus viešai pripažintu ekspertu, prasideda klientų nuomonės formavimo procesai. Sunku paneigti, kad tai naudinga įmonei.

Todėl verta įveikti pirmines nuostatas ar turimą baimę ir pradėti rūpintis savo vardo verte. Jeigu tai daryti nelengva, visada verta prisiminti posakį – apibūdink save pats, kol to nepadarė kiti. Nes kiti gali panaudoti tavo trūkumus. O pranašumai gali likti nežinomi.

http://vz.lt/smulkusis-verslas/2015/07/20/atsako-specialistas-kodel-vadovui-reikia-buti-matomam#ixzz3hR6LxZNK