2015 sausio 20d.

Arūnas Armalis

Kiekvienas iš mūsų save pristato ir formuoja savo įvaizdį. Kai kurie gali to nejusti, bet tai tikrai vyksta su kiekvienu iš mūsų, nes:

1. mes dalyvaujame pokalbiuose, bendraujame su kolegomis, klientais, interesantais ir draugais;

2. susirašinėjame el. paštu su daugybe žmonių.

3. beveik visi turime „Facebook“ profilį, daugelis – ir „Linkedin“ paskyrą;

Tai – trys esminiai prisistatymo kanalai, formuojantys mūsų vardo vertę. Yra dar keli mažiau ryškūs, tačiau apsistokime ties pirmaisiais ir pagalvokime, kaip padaryti, kad šios trys esminės jūsų vardo vertės formavimo priemonės padėtų geriausiai save pateikti ir nepakenktų.

1. Kaip kalbu? O kaip atrodau?

Ne veltui sakoma: „Sutinka pagal rūbą“. Taip, tai neprarado prasmės ir dabar. Todėl jūs galite ateiti į susitikimą pasiruošęs puikiai, tačiau jeigu jūsų drabužiai neatitiks aplinkos (megztinis tarp kostiumuotų žmonių arba atvirkščiai ir pan.), jums reikės įveikti pirminę neigiamą nuostatą – tai iš karto sumenkina jūsų pasiruošimą. Be abejo, jeigu jūs tikrai labai gerai pasiruošėte, jūs taip ir pasirodysite, tik tam reikės kur kas daugiau pastangų.

Taigi – kaip jūs kalbate? Konkrečiai ir aiškiai dėstote mintis bei nuosekliai vedate prie tikslo? Turite pasiruošęs bent nedidelį kalbėjimo planą – nuo ko pradėsiu? Kokius pavyzdžius pasakosiu? Kaip atsakysiu į gerus klausimus? Kokie gali būti blogi klausimai ir ar aš žinau, kaip į juos atsakyti? Tai – tik keli pagrindiniai klausimai, į kuriuos atsakius sau ir juos užsirašius (!), susitikime ar savo darbų pristatyme jūs jausitės kur kas geriau. Kodėl reikia užsirašyti? Nes visko, ką jūs puikiai sudėliosite mintyse, veikiami streso susitikimo metu tikrai neprisiminsite.

2. Kaip rašau el. laiškus?

Tai gana įprastas ir kasdienis dalykas, bet jis bene pirmasis suformuoja mūsų, kaip specialisto, paveikslą – juk daug užklausų, pasiūlymų ir paklausimų siunčiame el. paštu.

Jau beveik visi turime gerus ir išsamius parašus. Tačiau ar tikrai jie visi vienodi jūsų įmonėje? Ne tik vienodai atrodantys, bet ir su tokia pačia informacija?

Natūralu, kad daug ką lemia turinys. Deja, bet dažnokai tenka susidurti su nekonkrečiais arba gana ilgais ir painiais el. laiškais. Todėl pirmiausia:

Struktūrizuokite. Jeigu jūsų laiškas ilgesnis negu 3 sakiniai, darykite tarpus kas 2–3 sakinius. Tai atrodys kaip pastraipos bei padės daug greičiau ir aiškiau suvokti jūsų siunčiamą informaciją.

Numeruokite klausimus (temas). Tai taip pat padeda geriau suvokti informaciją ir palengvina jums darbą, nes ir atsakymus gausite aiškesnius.

Būkite konkretus ir išsamus. Dar gana daug žmonių laiškais atsako taip, kad tenka iš naujo klausti po 2–3 kartus, kol gauni aiškų atsakymą. Taupykite laiką, o jeigu skubate ir neturite galimybių atsakyti tiksliai ir išsamiai, geriau tą darbą nukelkite į vėlesnį laiką. Nes atsakius padrikai, vis tiek teks grįžti prie šio darbo. Taigi darydami 2–3 „prisėdimus“ laiko sugaišite daugiau. Na, ir tai tikrai nepadės formuoti jūsų, kaip tikslaus, gero ir efektyvaus profesionalo, įvaizdžio.

3. Kaip atrodau socialiniuose tinkluose?

Tai jau aptarėme ankstesniame „Ką apie Tave kalba Tavo Facebook profilis“, tačiau kai ką pabrėšiu dar kartą.

Informacija turi būti proporcinga. FB profilyje neturi vyrauti kuri nors tema: nedėkite ten vien tik savo poilsio ar vien tik komentarų. Prieš įkeldami nuotraukas, pagalvokite, ką jos „transliuoja“ kitiems?

Jeigu dalinatės kitų įrašais, nuotraukomis ar vaizdo medžiaga, parašykite bent kelis žodžius nuo savęs: nebūkite tik nebylus kitų minčių transliuotojas, juk tai – jūsų profilis, čia turi matytis jūsų veidas ir charakteris.

Nedėkite labai ilgų tekstų. Naujausių tyrimų duomenimis, statistinis FB lankytojas vienam komentarui skiria apie 8 sekundes. Tad jūsų įrašas turi būti labai įdomus, kad jam žmogus skirtų daugiau laiko.

FB profilis – tai jūs. Prisiminkite tai, darydami bet kurį veiksmą. Ir įvertinkite paskutiniuosius10–20 įrašų. Kaip jie atskleidžia jus?

Jei norite sužinoti kaip kurti savo vardo vertę, kviečiu į praktinį seminarą „Tavo vardas – vertingas prekės ženklas“