2013 m. rugpjūčio 7 d.

Bznstart

Vilija Andrulevičiūtė

Nuomonės lyderis – tai žmogus, kurio nuomonė svarbi jo kolektyvui, srities specialistams ar net visuomenei. Ryšių su visuomene konsultantas bei įmonės „Opinio“ vadovas Arūnas Armalis sako, kad nuomonės lyderis turi turėti įgimtų savybių, tačiau jas galima ir išsiugdyti.

Naujų atsiranda vis rečiau

Pradėdamas pasakoti apie nuomonės lyderius A. Armalis paminėjo vieną ryškiausių pavyzdžių šalyje – ekonomistą Gitaną Nausėdą: „Buvo laikai, kai jo lyderystė tapo tokia ryški, kad ne jis buvo tapatinamas su SEB banku, kurio prezidento patarėjas yra, o bankas buvo tapatinamas su G. Nausėda.“

Vis dėlto nuomonės lyderis nebūtinai yra vadovas. Tai nebūtina norint būti  savo kolektyvo lyderiu. „Kartais vadovai parinkdami vieną iš pavaldinių atstovauti įmonei viešumoje randa itin talentingą žmogų, kuris visuomenėje tampa nuomonės lyderiu. Kaip Saulius Vagonis, kuris šiuo metu yra „Ober-Haus“ vieno skyriaus vadovas, nors  jis savo, kaip nekilnojamojo turto eksperto pozicijas, užsitikrino dar tuomet, kai nebuvo ir skyriaus vadovu “, – sakė A. Armalis.

„Nuomonės lyderis – tai žmogus, kurio požiūris yra įdomus kolegoms, į jo nuomonę žiūrima kaip į eksperto, o jo darbo braižas yra sektinas pavyzdys“, – teigė pašnekovas.

Dažnai kolektyvuose, anot specialisto, toks žmogus nebūtinai eina vadovaujamas pareigas. Na, o visuomenėje jis ryškus dėl to, kad dažnai cituojamas žiniasklaidos.

Nuomonės lyderiais tampama

Potencialus nuomonės lyderis, anot pašnekovo, jau gimsta aštraus proto, tačiau visas kitas savybes galima išugdyti. Tai labai priklauso ir nuo aplinkos, kurioje žmogus auga.

„Žinoma, nuomonės lyderiais gali tapti ne tik smalsūs, intelektualūs žmonės, besigilinantys į tam tikrą sritį. Tai gali būti žmonės, kurie pasiekia ryškių rezultatų. Pavyzdžiui, sporte. Juk Rūta Meilutytė yra pirmoji, kurios klausiama apie Lietuvos baseinų būklę“, – pavyzdį pateikė A. Armalis.

Dabar nuomonės lyderiu, anot pašnekovo, tapti kur kas paprasčiau, kad ir dėl to, jog dabar yra socialiniai tinklai, kuriuose galima pradėti burti savo auditoriją. Šiaip ar taip, norint tai pasiekti reikia darbštumo, nes po pirmo viešo pasisakymo masiško susidomėjimo nebus.

„Reikia kantrybės, nuoseklumo ir periodiškumo. Pradėjus siekti auditorijos dėmesio nevalia sustoti patyrus porą nesėkmių. Be to, neigiama reakcija irgi liudija, kad jau pavyko į save atkreipti dėmesį“, – pasakojo pašnekovas.

Kaip juo tapti?

„Norint tapti nuomonės lyderiu reikia turėti drąsos ir norėti vesti paskui save žmones, siekti tapti žinomam, – sakė A. Armalis. – Beje, nuomonės lyderių yra labai įvairių – galima būti lokaliu nuomonės lyderiu kolektyve, bendruomenėje, toje srityje, kurioje dirbi ir panašiai“.

Anot specialisto, pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į tai, ar jūsų nuomonės klauso bent keletas žmonių. Jei tai pavyksta arba jei kas nors prašo jūsų patarimo, vadinasi, reikėtų pradėti lavinti šiuos gebėjimus.

Jei to bandysite siekti socialiniuose tinkluose, A. Armalis rekomenduoja bent porą kartų per savaitę dalytis įžvalgomis ir tai daryti nuosekliai bei periodiškai.

O nuolatinei įmonės komunikacijai su žiniasklaida specialistas rekomenduoja neužsiciklinti vien tik ties žmonėmis iš ryšių su visuomene skyriaus, pasvarstyti ir apie kitus įmonės specialistus, kurie galėtų kompetentingai bei sklandžiai pasisakyti įmonės veiklos klausimais ir taip reprezentuoti įmonę.